Er du ny på BAL?

Tænker du på at gå til ridning
Hvis du godt kunne tænke dig at gå til ridning, men ikke helt er sikker - så er det en god ide at komme til en prøvetime.

På rideskoleholdene er der 9 ryttere på holdene, og at vi har inddelt holdene i småpony, storpony og heste.

Der er prøvetimer i takt med at der bliver ledige pladser på holdene.

En prøvetime
Find et egnet hold på vores ridehusplan og skriv til rideskoleansvarlig, Maria Kroman, på rideskole@balleruprideklub.dk. Du kan også ringe til kontoret i kontorets åbningstider.

Hvad skal jeg have på
Når du kommer til prøvetime eller starter til ridning er det en god ting at have bukser på som er lavet af noget blødt stof - og eventuelt et par handsker. Husk at klæde dig på efter vejret. Desuden skal du have en ridehjelm på – vi har lånehjelme. Og brug gummistøvler eller sko med en hæl på, så foden ikke kan glide igennem stigbøjlen.

Det er ikke tilladt at have sandaler eller gummisko på i staldene hos ponyerne/hestene.

Hvad gør jeg
Du skal møde 30 minutter før timens start og finde ridelæreren (som oftest i ridehuset, eller ved træet i gården). Eller kom op i stalden og find én, der kan hjælpe dig.

Når du kommer til din ridetime må du forvente at skulle strigle og sadle ponyen/hesten op. Derfor nytter det ikke at komme 10 minutter før timens start.

Hvis ponyen/hesten ikke går på holdet før dit, skal du strigle den.

Start med at rense hovene for at tjekke, om der mangler en sko, eller der sidder sten fast i hoven.

Derefter gnubber du ponyen/hesten over hele kroppen med en gummi gnubber for at løsne skidtet og øge blodcirkulationen. Til sidst børster du ponyen/hesten med hårene for at fjerne løse hår og skidt. Alt dette er vigtigt, ellers kan du risikere, at ponyen/hesten få gnavesår.

Hvis du ikke har strigler med, er der lånestrigler i stalden.

Er du på det første hold trækkes der ned, når du har fået lov af ridelæreren. Ellers trækker man ned, så man er klar ved døren et par minutter før timens start. Når du kommer ind i ridehuset/ridebanen trækker du ind på midten, så ponyerne/hestene kommer til at stå på en række side ved side. Husk at spænde gjorden endnu engang inden du stiger op. Når du er kommet op skridter du ud til væggen og skridter ponyen/hesten stille og rolig varm. Når timen er ved at være færdig skridter du af, så ponyen/hesten kan nå at få pulsen ned. Når ridelæreren siger til, rider alle ind på midten på en række side ved side, og venter på signal til at måtte stige af. Derefter sætter du bøjlerne op, og du er klar til at trække hesten op i stalden.

Hvert hold sørger også for at feje staldgangen efter timen, så der er pænt i stalden.

Starte til ridning
Hvis du gerne vil meldes ind på et hold, skal du sende en mail til rideskole@balleruprideklub.dk eller kontor@balleruprideklub.dk. Det kan ske, at du skal skrives på venteliste, hvis der ikke er plads på holdet.

Når du har fået plads på et hold, betaler du første gang for ridehold og et halvårligt medlemskontingent som betales hver juli og januar måned. Hvis du ønsker at stoppe på dit hold er der en måneds opsigelse, og kontoret skal have skriftlig besked inden den 1. i måneden.

Tilmelding og betaling
Ved tilbud og accept af plads på et ridehold, skal d​​​​u skal oprette en profil på vores hjemmeside www.balleruprideklub.dk. Hvis det er dit barn/børn som skal tilmeldes, skal du oprette profilen med barnets navn, adresse, fødselsdato, men med din mailadresse og dit telefonnummer. Alle børn under 18 år, skal tilmeldes af en forældre/værge, da betalinger sker automatisk via tilmelding af et betalingskort.

Vi sender derefter en pakketilmelding med et pakkelink, som du følger og gennemfører ved tilmelding af et betalingskort, som du godkender med MitId.

Hvad koster det
Når du går til ridning, skal du betale medlemskontingent halvårligt og ridehold månedligt.

Priser for prøvetime og ridehold - finder du under menuen "Priser>Rideskolen"

Velkommen til Ballerup Rideklub