Rideskolestævne

Ballerup Rideklubs rideskolestævneudvalg arrangerer 2 årlige rideskolestævne i dressur og spring for rideskoleryttere og privatryttere på BAL. Et forårsstævne, der oftest planlægges til at ligge i af ”helligdagsweekenderne” i maj og et efterårsstævne, der oftest bliver lagt i sidste weekend i oktober eller første weekend i november.

Næste stævne:

Rideskoleskolestævne forår 17.-19. maj 2024 med tilmelding fra mandag den 18. marts 2024 - søndag den 24. marts 2024. Der kan dog tilmeldes til kæphesteklasser til og med 31. marts 2024. 

Tilmelding:

I tilmeldingsperioden kan du tilmelde dig stævnet via PlanEvent på: https://staevneplanner.azurewebsites.net/ (betaling via MobilePay), hvor du også kan finde hjælp til at oprette en profil.

Tilmelding efter tilmeldingsperiodens afslutning skal ske til rideskoleudvalget på e-mailrideskoleudvalg@balleruprideklub.dk og er en efteranmeldelse som koster 1,5 x almindelig startgebyr. Efteranmeldelser skal registreres via PlanEvent.

Efteranmeldelse er kun muligt, hvis der er plads/ledige heste.

Privatrytter – sidste tilmelding 14 dage før stævnet. Til dette stævne er fristen fredag den 3. maj 2024. Ved efteranmeldelser skal privatryttere tilmelde sig pr. e-mail: rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

 

Sponsorer

Vil du sponsorere en præmie, er du meget velkommen til at kontakte rideskoleudvalget – skriv til rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

Vores sponsorer:

Brugt Rideudstyr i Virum: http://www.brugtrideudstyr.dk

TackShop i Herlev (kun 4 km fra BAL): http://www.tackshop.dk 

AB Rideudstyr: http://www.abrideudstyr.dk

Pegasus Horse Jewelry: http://www.pegasushorsejewelry.dk

Happy-Horse: http://www.happy-horse.dk

My Hobby Horse: http://www.myhobbyhorse.dk 

Underviser Maria K. R. Christensen

Beslagsmed Christian Wilmerskov

Træner Nadia Gernow /Gernow Dressur

Underviser Sarah Kromann

Underviser Henrik Jørgensen

Sponsorplakat

Stævneinformation

Propositioner – Hvilke klasser der er til stævnet og andre nyttige informationer og regler.

FAQ – Her kan du finde nyttig viden om hvordan du skal gøre når du starter stævne.

 

Resultater

 

Når du skal starte stævne

Tilmelding sker elektronisk (se under ”Tilmelding”).

Deltagelse koster 100 kr. pr. klasse (dog ikke for kæpheste).  Betaling skal ske på MobilePay.

Inden tilmelding skal du have snakket med din underviser om, hvad du skal tilmelde i, og hvilke heste/ponyer du kan ønske.

Husk – alle ryttere under 18 år skal have sikkerhedsgodkendt springvest på i springklasser.

Når du starter til rideskolestævnet, forpligter du/dine forældre sig til at hjælpe ved stævnet. Hjælperlister finder du på https://staevneplanner.azurewebsites.net/. Vi har meget brug for dig eller dine forældres hjælp.

Du får besked om stævnehest ca. 3-4 uger inden stævnet. Klik på linket til startlisterne under ”Nyheder”. Din endelige starttid ligger først helt fast aftenen inden din klasse afholdes.

Hvilken klasse kan jeg starte?

Sammen med din ridelærer finder du ud af, hvilke klasser du kan/skal starte. Se stævnets klasser i propositionerne.

 

Startlister

Ca. tre-fire uger før stævnestart kan du se den nyeste version af startlisterne på forsiden under Nyheder. Selvom du får tildelt din stævnepony/-hest, er der ikke garanti for, at du kan ride netop den alle uger op til stævnet. Afstem med din ridelærer, og øv gerne dit program på en anden hest/pony, hvis du ikke kan få din stævnehest/-pony til undervisning. 

 

Åbningstider i staldene under stævnet

Staldene er åbne for ryttere en time før første klasse starter.  Læs mere på stalddøren og om staldro på stævnedagene.

 

Kritikker og baneskitser

Kritikker/programmer – findes på Dansk Ride Forbunds hjemmeside(www.rideforbund.dk).

Baneskitse for spring kan først ses på stævnedagen.

 

Spørgsmål

Skriv til Rideskoleudvalget på mail: rideskoleudvalg@balleruprideklub.dk

Vi glæder os til at se dig.

Mange hilsner

Rideskolestævneudvalget🐴🏇🐎🎠