Staldmesterskab

STALDMESTERSKAB 2023

Staldmesterskabet bliver i år afholdt i september måned.

Fredag den 22/9-2023

Indledende dressurmesterskab pony – se reglement og klasser herunder
Indledende dressurmesterskab hest – se reglement og klasser herunder

Lørdag den 23/9-2023

Finale dressurmesterskab pony
Finale dressurmesterskab hest

Søndag den 24/9-2023

Ponymesterskab spring  – se reglement og klasser herunder
Hestemesterskab spring – se reglement og klasser herunder

Regler for mesterskabet i Dressur:

Startberettigelse: Mesterskaberne er åbne for ekvipager som i kvalifikationsperioden ikke er udelukket jf. OUT reglerne. OUT reglerne udelukker ekvipager der har i det pågældende program samt højere programmer samlet 3 sejre (1. pladser) med minimum 65,000 %

ELLER

Ekvipager der har været placeret i højere programmer 5 gange med minimum 65,000%

(resultater opnået i indeværende år samt de to foregående år)

Hver ekvipage rider to forskellige programmer. Ét program indledende fredag og et andet til finalen lørdag. Eksempler: Rides der LB1-B fredag, rides der LB3-B lørdag. Rides der LA1-A fredag, rides der LA2-A lørdag. Programmerne skal rides sådan som angivet, der kan ikke byttes rundt mellem de sammensatte programmer.

Ponyklasser i mesterskabet: (LB1+LB3), (LA1+LA2), (LA3+LA4) eller (LA6+PRI)

Hesteklasser i mesterskabet: (LB1+LB2), (LA1+LA2), (LA4+LA5), eller (MB0+MB2)

Der kompenseres for sværhedsgrad ved at gange den opnåede procent med:

x0,00 for program 1 (LB1+LB3) pony, (LB1+LB2) hest

x1,01 for program 2 (LA1+LA2) pony, (LA1+LA2) hest

x1,02 for program 3 (LA3+LA4) pony, (LA4+LA5) hest

x1,03 for program 4 (LA6+PRI) pony, (MB0+MB2) hest

Den opnåede procent i kvalifikationen lægges sammen med den opnåede procent i finalen.

Vinderen er den ekvipage, der har den højeste samlede procent efter de 2 runder. Ved procentlighed, er det det højeste program der vinder. Er der stadig lighed, så vil placeringen være delt.

Regler for mesterskabet i spring:

Startberettigelse: Mesterskaberne er åbne for ekvipager som i kvalifikationsperioden ikke har været placeret i højere sværhedsgrad 5 gange (resultater opnået i indeværende år samt de to foregående år). Fejlfrie B0 starter betragtes som placering.

Man skal kunne ride minimum en LD for at være med. (LD er 90 cm for heste, 70 cm for kat. 1, 60 cm for kat. 2 og 50 cm for kat 3)

Mesterskabet afholdes som en S3 hvor der kompenseres for sværhedsgrad ved plus den opnåede stil point med nedenstående faktor:

+ 0,00 for starter i LD
+ 0,10 for starter i LC
+ 0,20 for starter i LB
+ 0,30 for starter i LA

Ved evt omspringning kompenseres der for sværhedsgraden ved at trække fra ”faktoren” fra i tid.

For ponyerne rides der efter pony kategorier og alle starter mod alle i en samlet klasse.

Generelt for stævnet:

Stævnet er åben for heste/ponyer opstaldet på BAL + ryttere der modtager fast ugentlig privat undervisning (minimum 3 måneder op til stævnet) på BAL.

Der er super flotte mesterskabsrosetter til de placerede ryttere i mesterskabsklasserne.

Til juleafslutningen uddeles vandrepokaler til vinderne af staldmesterskaberne og evt. Ærespræmier (hvis sponsor findes).

Startgebyr: Dressur: 250 kr. Spring: 150 kr. Efteranmeldelse Dressur 350 kr. Spring 200 kr.

I dressur betales der kun indskud for den indledende klasse, som automatisk giver adgang til finale. Det er ikke muligt kun at starte i finalen.

Rytterne skal huske at angive hvilken højde de ønsker at springe, som bemærkning ved tilmelding på DRF.

Hjælperlister!

HUSK! at skrive jer på hjælperlisterne. Vi forventer, at de ryttere der starter også hjælper til stævnet. Listerne slåes op ca. to uger før stævnet.

Hilsen Stævneudvalget