Rideskole part

Part på en af rideskolens heste eller ponyer

Når man har part på en af rideskolens heste/ponyer rider man 1-2 gange om ugen på den samme hest/pony hver gang. Det vil sige at man kommer til at kende hesten/ponyen rigtig godt med tiden.

Småpony parter (Pony-3) rider 1 gang/uge (Tirsdag) Storpony parter (Pony-1) rider 2 gange/uge (Tirsdag og søndag) Hesteparter rider 2 gange/uge (Tirsdag og fredag/søndag)

Alle parter har undervisning om tirsdagen. Den anden dag er det selvstændig ridning.

For at kunne få part kræves et øvet rytterniveau, da man som part er med til at uddanne og dygtiggøre hesten/ponyen.

Der lægges meget vægt på at kombinationen mellem hest og rytter er den helt rigtige, da vi har primært har parter for hestene/ponyerne skyld og ikke for rytternes skyld. Derfor bliver ventelisten ikke taget i kronologisk rækkefølge.

Når man har part på en af rideskolens heste/ponyer er man med til at holde øje med at hesten/ponyen har det godt.

Det er parten der sørger for at udstyret er i orden og bliver rengjort og pudset minimum 1 gang om måneden.

Parten er også den der sørger for at hesten/ponyen ser ordentlig ud. Det vil sige at de vasker hove og hale samt klipper man og hale efter behov. Desuden forventes det at man hjælper til arrangementer som f.eks. stævner og juleshow.

Parten har førsteret til at ride på sin parthest/pony ved klubbens rideskolestævner. Man er også sikret sin part hest/pony på ridelejre.

Hvis du kunne være interesseret i at blive skrevet op til at få part på en af rideskolens heste/ponyer skal du skrive til rideskole@balleruprideklub.dk