Velkommen til Ballerup Rideklub

Ballerup Rideklub er en rideklub med mange aktiviteter. Vi rummer alt fra handicapridning, rideskole for børn og voksne og opstaldning af privatheste. Der afholdes årligt rideskolestævner, klubstævner og distriktsstævner, og klubbens medlemmer deltager også aktivt i stævner udenbys.

Der ud over afholdes mange aktiviteter, såsom kurser, foredrag, fællesspisning og fester, juniorudvalgsarrangementer etc.

Vi råder over to ridehaller, tre dressurbaner og en stor springbane, samt vi har direkte adgang til Hareskovens store net af ridestier.

Vi tilbyder opstaldning på enten træ piller (selvpasserordning) eller halm incl. udmugning. Der gives wrap tre gange om dagen.

Der fodres med (foder 1: Krafft Performance Low Starch) / (foder 2: Krafft Sport Original).
I tilfælde af sygdom skal der sættes et rødt ark papir på boksdøren med info om foderændring og der gives besked til personalet - stald@balleruprideklub.dk

Vi råder på Ballerup Rideklub over et stort foldareal, hvor der er 10 løbefolde, hvor det er muligt at lukke 2 heste ud af gangen, 2 sygefolde, samt fællesfolde for både hopper og vallakker for hest og pony. Man kan tilmelde sin hest foldordningen hvor den enten bliver lukket ind eller ud eller begge dele.

Vi tilbyder på stedet kvalificeret privatundervisning i både spring og dressur. Sarah Kroman underviser i spring hver tirsdag + torsdag (april-september) samt hver søndag (bomdressur). Pedro Gosk underviser i spring onsdage i perioden 1/4-1/10. Nadja Gernow underviser i dressur mandag/fredag samt udvalgte lørdage, Henrik Jørgensen underviser i dressur torsdag og udvalgte søndage. Der indgås aftaler med den enkelte underviser.

Se priser her: Privat undervisning

Det er muligt for opstaldede medlemmer at parkere deres trailer på stedet, hvis der er plads – se regler for trailere – samt at leje et af klubbens skabe der findes i tre forskellige størrelser. Der er naturligvis også mulighed for at have eget skab stående, hvis der er plads. Vi har industrivaskemaskine og -tørretumbler på stedet til vask af dækkener og udstyr. Betaling af vask er elektronisk og foregår via telefon appen Sanipay.

Desuden har vi vandspiltove, to solarium, rytterstue.

Der kommer ugentligt besøg af beslagsmed og dyrlæge.

Rideklubben har følgende åbningstider i staldene:

Kontoret kan kontaktes via mail kontor@balleruprideklub.dk og har åbent for personlig og telefonisk henvendelse:

Tirsdag og torsdag kl. 14.00-16.30

OBS. Det er klubbens medlemmers egen pligt, at være personligt ulykkesforsikret, klubben har ikke noget erstatningsansvar overfor medlemmer, der kommer til skade under udøvelsen af deres aktiviteter.