NYT ÅBENT TILMELDINGSSYTEM TIL SMÅPONYHOLD

28-04-2025

NYT - ÅBENT TILMELDINGSSYSTEM TIL BEGYNDER SMÅPONY / SMÅBØRNSHOLD VIA HJEMMESIDEN

Vi har fra i dag åbnet op for tilmelding til begynder småpony og småbørns hold via hjemmesiden. 

Det er kun disse to målgrupper og derfor kører storpony og hest stadig efter pakketilmeldingerne og den nuværende manuelle venteliste.

Vi har sendt en mail til alle på den forhenværende venteliste, så de/I har fået et forspring, men åbner hermed for den åbne tilmedling.

TILMELDING TIL SMÅBØRN OG SMÅPONY BEGYNDERHOLD TILMELDES I MENUEN "TILMELDING">HOLDOVERSIGT-SMÅPONY BEGYNDER / SMÅBØRN. 

Vi har småpony begynderhold, mandag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag. Småbørnshold - lørdag / søndag.

Se ledige pladser her: Åben tilmelidng begynderhold småpony /småbørn

Der er automatisk venteliste, hvis holdet du ønsker at tilmelde er fyldt, kan du vælge at komme på venteliste og får besked, når der er en ledig plads.

 

Er der spørgsmål til dette er kontoret åbent som følgende:

Kontorets åbningstid:

Tirsdag 14.00-16.30 (Leder af elevskolen til kl. 15.45)

Torsdag 11.00-13.00 (Kun telefonisk)

Vi glæder os enormt meget til at tage i mod alle jeres søde børn og give dem gode oplevelser i at gå til hest på Ballerup rideklub 🙂

Læs mere

Indkørsel via Tværvænget i weekender 10.-30. april

09-04-2025

Kildesvinget er lukket for indkørsel fra Skovvej fra d. 10.-30. april.

Firmaet som graver anbefalder indkørsel til rideskolen via stævneindkørslen, men ad hensyn til sikkerheden for de mange heste går til / fra fold, henstilles til indkørsel via Nysøvang>Tværvænget til rideskolen i weekender.

På forhånd tak for jeres forståelse🙏

 

Læs mere

Info om Rideskolestævnet

02-04-2025

🐴🐴 Info om Rideskolestævnet 🐴🐴

Vi har nu i udvalget været igennem alle tilmeldinger og hesteønsker og lagt den store kabale sammen med underviserne. Det har resulteret i, at de fleste ønsker er gået i opfyldelse, men det er med nogle få ændringer - se nedenfor:

LD2 for småponyer er rykket til fredag den 6. juni 2025.


40 cm spring for storponyer er rykket til mandag den 21. april 2025 (men er fortsat stilspring).

- De småponyryttere, der har ønsket to klasser mandag den 21. april 2025 har desværre kun fået deres 1. prioritet opfyldt. Af hensyn til vores ponyers velfærd har det ikke været muligt at tilbyde 2 klasse pr. rytter denne dag, da vi har haft utroligt mange tilmeldinger i de pågældende klasser. Vi håber på forståelse omkring dette ❤️

Udover ovenstående afvikles stævnet med både 1. og 2. prioritet for alle ryttere og på de dage, der er lagt op til.

De ryttere, der skal starte klasser den 21. april 2025, kan i morgen på Equipe (link følger) se, hvilke ponyer/heste de skal ride.

Vi takker for forståelsen ved de ovenstående ændringer og glæder os utroligt meget til, at første del af stævnet løber af stablen den 21. april 🌸🌸

Læs mere

Sommercamp uge 27-28-32

06-03-2025

TILMELDINGEN ÅBNER 11. MARTS KL. 13.00. LINK: TILMELDING

Læs mere

Antibulli ridning

15-08-2023

🤝🤝 ANTIBULLI RIDNING 🤝🤝

Vi er blevet en del af Antibulli Ridning, et initiativ udviklet i samarbejde med Mary Fonden og Dansk Ride Forbund, der fokuserer på at skabe et positivt og inkluderende miljø for alle vores medlemmer 💛.

Vi vil derfor lave en række fællesskabsfremmende aktiviteter, som vil blive afholdt på tværs af hele rideklubben. Disse aktiviteter er designet til at styrke fællesskabet og forebygge dårlig trivsel. Vi tror på, at det er vigtigt at skabe et positivt og inkluderende fællesskab, hvor vi alle kan udvikle os både som ryttere og som individer 🌸.

I de næste 6 måneder vil der ligeledes blive udvalgt enkelte hold, hvor vi målrettet vil arbejde med principperne for antibulli ridning i selve undervisningen. De hold der er blevet udvalgt, vil få et informationsbrev med hjem inden længe 😊.

Antibulli Ridning er baseret på principperne om tolerance, respekt og omsorg. Ved at deltage i disse aktiviteter vil der være læring om at være opmærksomme på hinanden, støtte hinanden og skabe en tryg og positiv atmosfære i vores rideklub.

I den kommende tid vil vi sende mere information ud om de fællesskabsfremmende aktiviteter, herunder datoer og detaljer. Vi håber, at I vil deltage og være en aktiv del af dette vigtige arbejde. Vi er overbeviste om, at vores fælles indsats vil bidrage til at skabe et endnu bedre og mere inkluderende miljø i vores rideklub.

Hvis I har spørgsmål eller ønsker yderligere information om Antibulli Ridning eller de kommende aktiviteter, er I velkomne til at kontakte mig på: rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

Jeg vil også opfordre jer til at klikke ind på https://antibulli.dk/ridning/ hvor I kan læse mere om konceptet, samt finde viden og råd til, hvordan man kan fremme det gode fællesskab i rideklubben.

Vi glæder os til at fortsætte arbejdet med at skabe et positivt og inkluderende miljø for alle vores medlemmer 💚.

Læs mere

Opsadlingskursus

02-03-2023

Er du ny rideskolerytter, har du ikke lært at sadle op endnu, er du forældre/bedsteforældre eller vil du bare gerne blive bedre til at sadle op, så kommer her muligheden 😀. 

Vi holder opsadlingskursus en søndag i hver måned kl. 16:00.

På opsadlingskurserne lærer man bl.a. at lægge sadel og hovedtøj rigtigt på sin hest. Der læres også hvordan man bedst og mest sikkert, håndterer hesten inde i stalden 

Kurset tager ca. 1 time, og er åbent både for børn, voksne og forældre. Vi anbefaler at alle, der er nye til ridning, deltager i mindst et opsadlingskursus. 

Det koster 50 kr. pr. deltager. Tilmelding skal ske ved at skrive til rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

 

De næste kurser bliver:

Søndag den 4/2 kl. 16:00

Søndag den 3/3 kl. 16:00

Søndag den 7/4 kl. 16:00

Søndag den 5/5 kl 16.00

Søndag den 2/6 kl. 16:00 

Tilmelding opsadlingskursus

 

Ved færre end 4 deltagere aflyser vi :-)

Læs mere

Bliv sponsor for Ballerup Rideklub

07-01-2022 Læs mere

Velkommen til nyt tilmelding- og betalingssystem

01-01-2021

Velkommen til nyt betaling- og tilmeldings system, hvor alle vores eksisterende og nye medlemmer skal oprette en profil, da vi skifter vores nuværende betalingsløsning ud med automatisk kortbetaling, som tilknyttes din profil. Der tilmeldes et betalingskort ved tilmelding for hver enkelt medlem, så har du en familieprofil med flere familiemedlemmer, kan du tilmelde det betalingskort du ønsker for hver enkelt medlem.

Det nye tilmelding- og betalingssystem er fuldt ud erstattet pr. 1. januar 2021.

Er du forældre/værge, familemedlem, som betaler for dit barn/børn eller for et andet familiemedlem, skal du oprette en profil til barnet/familiemedlemmet med din mailadresse og telefonnummer og barnets/familiemedlemmets navn og persondata. Hvis man har flere børn, som går til ridning, kan det være en fordel at have oprettet egen profil og tilføje sine børn som familiemedlemmer. På den måde logger man kun ind ét sted og har overblik over tilmeldinger mv. for den enkelte.

Er du betaler for fx ét barn, kan du blot oprette en profil på barnet og tilknytte et betalingskort.

Du kan få hjælp til oprettelse af din profil / tilføje familiemedlemmer på knappen hjælp eller ved at kontakte kontoret i kontortiden tirsdag og torsdag 14-16.30 eller via mail til kontor@balleruprideklub.dk eller rideskoleansvarlig@balleruprideklub.dk

Rideskolen: Når du har kontaktet os og aftalt at starte på hold og har oprettet en profil, tilmelder vi hold, kontingent mv. og sender en pakketilmelding med et pakkelink, som du skal følge for at godkende og tilmelde et betalingskort.

Ønsker du efterfølgende senere at tilmelde et ekstra hold evt. skabsleje modtager du igen en pakketilmelding og et pakkelink, som du skal følge og gennemføre med tilmelding af dit betalingskort.

Det nye system vil gøre det nemmere både at følge med i tilmeldinger, økonomi mv. som ses i din profil samt vores kommunikation til jer, da vi har mulighed for at sende både sms og mails fra systemet både til hver enkelt og til alle rideskolehold ved fx. aflysninger, arrangementer mv.

Husk også at du på din profil kan aktivere at modtage vores nyheder og opslag, så du får alle nyheder, informationer om klubben og rideskolen automatisk via mail. 

Hvis du får nyt betalingskort og skal skifte betalingsoplysninger, så gøres det ved at gå til din profil, fanen økonomi>opdatér betalingsoplysninger (Kun muligt at opdatere et eksisterende tilmeldt betalingskort) Tilmelding af betalingskort sker altid via pakkelink.

Vi er glade for at kunne byde alle vores medlemmer, nye og kommende velkommen til det nye systemsmiley

 
Læs mere

Ballerup Rideklub har YouTube kanal

25-01-2021

Ballerup Rideklub har fået sin egen YouTube-kanal smiley Her vil der løbende blive lagt små videoer op af forskellige ting fra rideskolen. Følg gerne med: 

Ballerup Rideklub Youtube kanal

Læs mere